Skip to content

Sant Jordi de 9:20 a 15:15h

23/04/2010

A les 9 volíem sortir de casa però a les 9’20h encara estàvem esmorzant. Com si fos una nena petita, em bec el cafè amb llet impacient, esperant que surti de la cuina i vegi el paquet damunt la taula. Finalment entén per què he volgut que esmorzéssim al menjador! La aventura del comer (Quino) no és un llibre que s’esperés però, com que és un amor, quan li dic que no és cap dels de la llista, em contesta que està perfecte i que no li’n cal cap altre. El que no sap encara és que dins la bústia trobarà un que sí que volia des de feia tres anys: La cocina y los alimentos (Harold McGee). Com que hem sortit més tard del que teníem planejat l’haig d’obligar a mirar la bústia. Obre uns ulls com a taronges, m’abraça, em fa petonets dolços, ens agafem de la mà i anem cap al metro.

Després de donar una volteta curta per la part alta de Rambla Catalunya, em compra una rosa preciosa mentre jo vaig fent fotos a les parades. M’ho diu ell, jo no havia caigut que aquesta és la número 10. Me la dóna i em diu per què ha triat aquesta, em parla d’un projecte futur… M’emociono, la panxa em fa pessigolles i (re)cordo per què me l’estimo tant. Llàstima que hagi de marxar a la feina…

Baixa les escales del metro amb la bossa plena dels llibres que hem comprat: Maletes perdudes (Jordi Puntí), el seu regal per mi; No hi ha terceres persones (Empar Moliner), per a la seva germana; i Els colors oblidats, sempre compro algun llibre que no tinc pensat i que per alguna raó que desconec em crida.

Així jo he pogut continuar passejant i he anat cap al barri antic a recollir el correu que la portera encara ens guardava. No m’hi he entretingut gaire perquè, com deu passar a d’altres barris, de parades de llibres, poques. El que sí passa el dia de Sant Jordi, i m’encanta, és que a cada raconet trobes una paradeta de flors: una més treballada, una altra que només és una galleda, uns joves amb perruques vermelles,… Això fa festa!

El cel continuava amenaçant amb pluja però sempre em passa que les parades m’atrauen com a imants, així que he optat per baixar a Gràcia. Pel camí he entrat a una botiga que ja vaig veure ahir, on he comprat una tassa (en faig col·lecció) i una motxilla d’aquelles que es pleguen: no tenia intenció d’anar cap a casa encara i portava massa bosses: la del formatge que havia comprat a l’ex-barri, la del llibre de Mandales, que he hagut de comprar perquè m’ha sabut greu haver-me carregat de punts de llibre i marxar tal qual, i Persèpolis (Marjane Satrapi), l’auto-regal que sí estava a la meva llista des de fa uns anys.

Passejant pels jardinets, he decidit que era hora d’anar tirant cap a casa, no perquè tingués gana, sino perquè eren 3/4 de tres i jo tenia el tupper a la nevera, que si no hagués dinat per ahí. Per allà he vist uns nois molt eixerits i, d’entrada, m’ha fet ràbia no tenir el llibre perquè resulta que eren els d’Els colors oblidats. Se m’ha passat ràpid l’emprenyamenta perquè, de fet, si l’hagués tingut no hi hagués anat. No m’agrada, no n’he fet signar mai cap.

I encara un llibre més: Olor de Colònia (Sílvia Alcàntara). No he pogut resistir passar davant la paradeta de la llibreria on comprem el diari al costat de casa i no mirar què hi havia. Res que no hagués vist abans, però m’ha fet peneta la parada allà sola, enmig de la vorera, rodejada de pisos, un gimnàs, cap llibreter més… Res, una excusa com qualsevol altra per acabar d’omplir la meva motxilla de llibres de Sant Jordi.

A les 15’15h he entrat a casa, amb l’estòmac clavat a l’esquena i moltes ganes d’explicar-vos el meu Sant Jordi. Que passeu molt bon dia!


.

Entrada escrita sota les següents circumstàncies:

Horàries: 17’14h

Meteoròlogiques: Lo dicho, núvol però encara ara aguanta sense ploure.

Físiques: Voltar gairebé sis hores, cansa, però no descarto tornar a sortit ara!

Psíquiques: Dinant amb un paper al costat perquè no se m’oblidés cap detall dels que us volia explicar. No vull que facin festiu el dia de Sant Jordi!

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

